Despre bunul simt din mailuri, asa in general

Da. Toti trimitem mailuri, e ceva necesar in afaceri si nu numai. Dar, pentru ca este categoria de antreprenoriat, ne axam pe cele business-related.
Pe langa faptul ca n-ar trebui sa trimiti spam-uri (mail-uri nesolicitate), personal cred ca ar trebui sa trimiti un mail doar atunci cand este neaparata nevoie de el si sa nu insisti daca nu ti se raspunde.

Spre exemplu, primesc acum cateva zile un mail de la Y firma de securitate IT:

“Buna ziua,

Ma numesc X, reprezint compania Y, vreau sa va prezint produsul nostru [….aici descriere de 50 de randuri despre produs…]”.

In general eu raspund la toate mail-urile pe care le primesc, exceptie fac mail-urile de la printii din Nigeria, care vor cu tot dinadinsul sa-mi trimita milioane de dolari. Nu de alta, dar nu am buzunare asa de mari, pana si telefonul imi sta cu un colt pe afara.
Deci si in cazul asta, am dat un raspuns, scurt, dar ferm, precum:

“Buna ziua,

Va multumim, insa nu ne intereseaza astfel de solutii.”

In mod normal, conversatia ar fi trebuit sa se incheie aici. Asa ar fi fost de dorit.
Lipsa de bun simt in schimbul de mail-uri, apare cand X imi trimite raspuns la raspunsul meu de genul:

“De ce nu va intereseaza?
As vrea sa programam o conversatie telefonica, sa va explic mai in detaliu ce face produsul.
Cu siguranta veti constata ca aveti nevoie de el.”

Unde este problema?
In faptul ca eu, ca sa-i raspund la mail, mai sacrific inca 2-5 minute ca sa-i explic omului de ce nu ma intereseaza. Apoi el sa-mi raspunda ceva gen: “Nu stiti dv. ce e bun pentru dv. Noi stim.”.

Si iata, pierdem timp pretios, ne facem nervi (in unele cazuri) si devenim victimele unui email din luna in luna, in care X incearca sa ne vanda produsul in continuare, cu toate ca i-am transmis ca nu ne intereseaza.

Concluzia?
Fiti cu bun simt. Da, aveti nevoie sa manacati o paine din asta, cu totii avem, dar intelegeti cand deveniti agasanti. Daca omul refuza categoric, acceptati si treceti mai departe.
Personal cred ca e ok sa mai trimiti un mail peste 1 an, ar putea sa se schimbe ceva in nevoile lor de business, dar mail luna de luna este exagerat si tinde sa devina spam.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *