Nu stiu cat de mult mi-ati citit blog-ul pana acum, daaar, daca ati fost cat de cat activi, in articolul in care spun cat de mult urasc masinile cu volan pe naspa (pe dreapta), ziceam ca am un Renault Megane II. Aci: https://www.cojan.ro/lipsa-de-ocupatie/nu-suport-masinile-cu-volan-pe-dreapta-deloc/
Pentru ca vara asta, mi-am nenorocit masina si in acelas timp aveam nevoie de ceva mai mare, mai incapator si mai confortabil pentru mine, am luat hotararea sa cumpar alta masina, urmand ca Renault-ul sa-l repar mai tarziu. Pentru curiosi, o sa postez curand si cum anume mi-am nenorocit Megane-ul.
Imi doream ceva intre Monovolum si SUV. Mersesem cu ceva Ford C-Max si S-Max, ambele mi-au placut… insa personal am o repulsie fata de marca Ford. Imi mai placea si Opel Zafira B din zona asta de Monovolum.
In zona de SUV sau Crossover, mi-au placut mult Suzuki-urile si SangYong. Don’t ask why. Pur si simplu mi-au placut.
Dar, pentru ca aveam nevoie in principal de o masina cu care sa ma deplasez si sa-mi “fac si treaba”, m-am gandit ca nu e ok sa iau ceva peste 3.000 EUR, ca sa ma apuc sa car chestii cu ea.
Asa ca, am stat cateva zile pe olx, autovit and stuff, cu zero rezultate. Masina ori era prea veche, ori era benzina*, ori imi depasea bugetul.
*Pana cand astia cu normele lor de poluare n-or da o lege definitiva ca nu mai ai voie cu diesel, nu bag masina cu benzina in bătătură. Si cand ori da, imi iau Hybrid, numa sa nu fie 100% benzina.
Anyway! In cele din urma am gasit un anunt pe facebook cu un Opel Zafira B, din 2009 in Brasov, pe la 3,150 EUR. Discutat cu omul, avea ceva defect la AC (pe atunci nu stiam, ulterior am constatat ca se sparsese o conducta de cauciuc) si nu-i mergea macaraua geam dreapta/spate. Am convenit la 2,600 EUR.
Scos bani, semnat acte, luat masina, dat bani. Back to saracie.
Conducta pentru AC am gasit-o in dezmembrari la 40 lei, macaraua la 100 lei. Manopera la AC + Freon, undeva la 200 lei, macaraua am mesterit-o personal. 🙂
Dupa vreo 2 saptamani de daily driving cu Zafira asta, am ajuns la 2 concluzii… bine, poate 3.
1) Nu m-as mai intoarce niciodata la un sedan. Asa de bine si confortabil se sta intr-un monovolum… Ai loc si de alte chestii in ea (naughty me).
2) Pe principiul “nu stii cum trece vremea”: Nu stii cum trece plinul de motorina.
3) E mare… nu te mai poti strecura asa usor printre masini. Dar nu e mare cu mult. Nu e deranjant si chiar mi se pare usor de manevrat.
Ca things to do neaparat:
- Sa ii pun Media NAV dinala cu android si brizbriz-uri.
- Sa incerc sa vad daca pot obtine omologare RAR pentru R17 sau R18 la jante.
- As vrea sa-i pun folie pe spate+luneta – asta e mai mult un capriciu personal.
In rest, I’m happy. Bestiuta mea de 1.9 Diesel trage bine, nu se simte lenesa pentru cata caroseria are. Stau extrem de bine in ea (stiu, am mai spus, dar asta era un of al meu de mult cu megane-ul, ca nu stateam confortabil… stateam prea pe spate, ca altfel loveam in plafon cu capul), imi place si cum arata.. nu-i Porsche, dar nici Dacia 1300 ca aspect.
Va las ceva poze mai jos. 🙂
O simbioza perfecta intre o gramada de informatii, abilitati, capabilitati, experiente si cafea.